Meletak Tanda Like Facebook Post Blog

6.7.10
Sekarang ni saya tengah sibuk menyiapkan weblog terbaru korporat saya iaitu http://www.majuglobalnet.tk. Weblog ini bakal menjadi wadah tempat saya membincangkan soal perniagaan internet yang mana itulah tujuan utama penubuhan Maju Globalnet Partnership. Jadi, sekarag saya ada 3 blog utama iaitu:
Tapi dalam post kali ni, saya nak cerita pasal satu button yang saya letak kat weblog MajuGlobalnet saya, yang mana button ini boleh buat pengunjung 'like' artikel kita ni di FaceBook. Rupa dia lebih kurang macam nie la.

Jadi korang nak buat jugak tak benda ni?Ini khas untuk Blogger je ye. Yang lain tak tahu la saya. ikuti step di bawah:
  1. Step 1 - Log in Desktop Blog korang. Klik Design > Edit HTML
  2. Kemudian tick pada kotak Expand Widget Templates pada penjuru kanan atas ruang HTML.
  3. Kemudian cari coding ni dalam coding HTML korang, nak search tekan Ctrl+f

    <div class='post-header-line-1'/>
  4. Di bawah coding ini, paste kan coding bawah ni plak, highlight coding ni, paste kat situ:

    <iframe allowTransparency='true' expr:src='&quot;http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=&quot; + data:post.url + &quot;&amp;layout=standard&amp;show_faces=false&amp;width=100&amp;action=like&amp;font=arial&amp;colorscheme=light&quot;' frameborder='0' scrolling='no' style='border:none; overflow:hidden; width:450px;
    height:40px;'/>
  5. Pastu save la. Dah siap. Try-try la adjust kalau tak jadi tue.
Di harap post ini dapat membantu anda dalam menceriakan lagi blog anda tue. =)

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan